12 Şubat 2010 Cuma

bir kızılderili:Ambar Siken



ne zamandır izledim izliycem,indirdim ispanyolca altyazılı çıktı kalitede tırt sıçarım dedim sildim.en son koydum atarı bulureyini indirdim dance with wolves un.bulureyde nası bişimiş lan,şu tatil vesilesiyle(silesiyle sıtayla)bi sürü filmdi diziydi izledim,izlerken keyif almaz hale gelmiştim.bulurey önceden izlemediğimden değilde evde izlediğimden midir,acayip etki yarattı normalde kafama göre ultra bayabileceğim filmi lan ne güzel gösteriyo diye diye 3cü saate getirdim.bundan sonra cigabaytı neyse bulurey indirecem filmleri
filmde nası versyonuysa 4 saat külfet.tenefüs vere vere izliyorum,şimdi 3cü saate geldim.kızılderilileri pek sevmiyodum bu 3cü saate gelene kadar.meyer adamlar iyiymiş ama.öyle kirli pasaklı değiller,çılgınlar gibi eylenmeside biliyolar.barış çubuğu desen soldan dönüyo.neyse kısacası sevdim kerataları.
filmin başrolündede kevın kostnır oynuyo.tamda rolünün adamı olmuş,kendisi kuzeyli savaşçıda sonra bi allem ediyo kallem ediyo bişi kulesine attattırıyo kendini(torpili varmış).kuledede kimse kalmamış bu tek takılıyo.sonra bi şekilde bi kızılderili kabilesine yancı oluyo.bide bi kurt sardırıyo buna arkadaş oluyolar.neyse kurtlar bu şakalaşırken görüyo bu kızılderililer diyolar bunun adı kurtlarla dans eden olsun.
dedim kendi kendime kızılderili olsaymışım adım ne olurmuş,bence bunun feysbukta uygulaması olsun hangi kızılderili adıyım diye.adları küçük şakalara oyunlara göre veriyo bu kızılderililer.benim numaram şakam neki diye sordum kendime,şu yaşa gelmişim bi kızılderili ismi hak edebilmiş miyim?üzüldüm biraz çok başarızmışım gibi oldu,sonra aaa Ambar Siken'im ki ben dedim.hemen akıllarda merak uyandırdım tabi niye bu adı seçtim diye.
4 yaşındayken ben köye gitmiştik(kızılderili ortamına en çok yaklaştığım zamandır heralde).böyle ata biniyoz balık tutuyoz filan hep ekşınlar bişiler.bigün aney derede çamaşır yıkıyodu bende takılcak adam bulamamışım aneyle bağları kuvvetlendiriyim dedim.gittim yanına suyla oynuyom balıkları iribaşları,gerek deynek olsun gerek elimle dürterek kaktırarak yakalama çabasına girdim.e 4 yaşında bebe düşer kafayı yarar boğulur filan diye aney korktu mu neyse artık,gitte bari ambarın arkasından oltayı al onlar tut dedi.4 yaşına kadar ankarada yaşamış bi çocuğun ambarı bilebilme yüzdesi %50den azdır heralde.bende o azınlıktayım(hakların kardeşliği,yaşasın ambar bilmeme özgürlüğü,cahillik mutluluktur...)
gittim ambar diye evin kapısının arkasına bakıyorum,duvar var lan başkada bişi yok.aynı hızla geri aneye koştum yookki ya orda bişi dedim tezcanlı.olum ambarın arka tarafında işte git bulursunla bi daha aynı heyecanı yaşattı.koştum yine baktım kapının arkasına yine kötü duvar.bu sefer iyi bi hırsla gittim ya yokki orda of ne güzel balık tutucaktım :( dedim.iyi bakmamışsındır oğlum ordaydı ben gördüm dedi ve tekrar kandırmayı başardı beni.bu sefer bulucaktım,çok iddialıydım kapıyı açtım ama sanki ona ambarmışçasına davranıyorum dile gelicekte oltayı bana vericek diye düşünüyorum.baktım arkaya gene yok olta molta!
bu sefer 4 yaşında ne kadar sinirlenilirse öyle koştum aneyle.4 yaşına kadar ambarı duymasamda dededen sikerim lafını duymuşum.evet sikerimi duyma ihtimali ambardan daha çok.çamaşır yıkamaya dalmış anneme sikerim ambarını dedim.çamaşırlarla güle güle annemde girdi suya beş dakka filanda güldü durdu öyle.sonra 12 yaşıma kadar sülalede çeşitli dayı amca enişte kayınço arasında ehehe ambarını sikim mi demiştin lan ehehe gel gel bide şunlara anlat diye gezdirildim.
kızılderili kabilesi olsak adım Ambar Siken olurdu bu nedenle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder